Hammars Bryggeri utökar sortimentet på burk med ytterligare en Utan Socker favorit
Hammars Bryggeri breddar sitt Utan Socker-sortiment i burkformat med den exotiska favoriten - Ananas Utan Socker.
Hammars Bryggeri, det svenska hantverksbryggeriet, tar stolt klivet in i framtiden med lanseringen av Hammars Tonic i smakerna Original, Pink och Ocean i det smidiga 25 cl burkformatet.
Aluminiumburken har seglat fram som en hållbar och populär dryckesförpackning de senaste åren i Sverige. År 2022 utgjorde aluminiumburken hela 42% av förpackningarna inom bryggeribranschen. Med en djup förståelse för det moderna och hållbara tar Hammars Bryggeri nu det steget att erbjuda sina prisbelönta tonics i burkformat. Tillverkade av återvunnen aluminium representerar burkarna inte bara en skyddande barriär mot påverkan från syre och ljus, utan även ett miljövänligt och hållbart val. Dessutom är de elegant designade och utmärker sig på hyllan eller i baren. Dessutom är de fasansfullt snygga och sticker ut i hyllan eller på baren.
Under det senaste året har Hammars Bryggeri stärkt sin produktionskapacitet genom förvärvet av Karlstad Dryckesfabrik, en fabrik dedikerad för burkproduktion. Efter den framgångsrika lanseringen av bryggeriets läsk Utan Socker och Julmust i burk, utvidgas nu sortimentet med Hammars Tonics med en trio i burkformat, vilket innebär ännu fler möjligheter för konsumenter att njuta av deras prisbelönta smaker.
Bryggeriets prisvinnande mixerserie gjorde entré på marknaden 2019 med fem olika varianter på exklusiva 20 cl glasflaskor. Sedan dess har sortimentet utökats med två ytterligare smaker, och varumärket har cementerat sin position på premiumtonic- marknaden. Hammars Tonics senaste framgångar förstärks ytterligare av resultaten i den prestigefyllda tävlingen The Tonic & Mixer Masters. För tredje året i rad tog de hem flera medaljer, och 2023 belönades de med hela tre Masters – den högsta utmärkelsen – för Pink Tonic, Tonic Lemongrass and Mint, samt förra årets succé: Ocean Tonic.
Anders Markstedt, VD på Hammars bryggeri, delar sina tankar om det senaste tillskottet:
- Tillsammans med Original, Ocean och Pink Tonic i det nya 25 cl burkformatet breddar vi vårt sortiment för alla tonicälskare. Här får du samma goda smak, men i ett annat format – ett perfekt alternativ för olika tillfällen.
Hammars Tonics finns tillgängliga, i det nya burkformatet eller på glasflaska, i dagligvaruhandeln runt om i landet.
Hammars Bryggeri breddar sitt Utan Socker-sortiment i burkformat med den exotiska favoriten - Ananas Utan Socker.
I Aftonbladets blindtest, där testpanelen inte visste vilken must de provade eller vilka sorter som ingick, imponerade Hammars Julmust Kardemumma med sin överraskande och lyxiga smakprofil. Testpanelen, bestående av elva personer, lovordade Hammars Julmust för dess balanserade och delikata kardemummasmak, vilken ansågs sticka ut och skapa en uppfriskande julupplevelse.
Pop Art kommer även fortsättningsvis att vara sitt eget varumärke, men med Hammars Bryggeri som en naturlig avsändare. Serien av juice- och fruktbaserade läsk kommer i fortsättningen att bryggas i vårt bryggeri i Karlstad och skall utvecklas till ett stolt inslag i Hammars Bryggeris totala sortiment.